Bensinupproret!

I dag har jag fått ett mail om "bensinupproret". Jag kunde överhuvudtaget inte öppna det, med de programvaror som jag har installerade i datorn! Dessutom, om jag nu skriver på detta och skickar det vidare, så måste jag ju fundera över vad jag vill avstå från!

Det är ju så, att de skatter och avgifter som staten får in på bränslet betalar vår välfärd. Vill jag betala mer för sjukvård, barnomsorg eller kanske få en elitskola där de som har råd betalar för att deras barn ska få gå. Nej, jag betalar hellre bensinpriset och hoppas också att det höga bensinpriset gör att folk tänker efter innan de tar bilen (dessutom är de som skriker mest oftast de som har en SUV eller liknande bensinmonster)! Om det mest vore nyttotrafik och de som är BEROENDE av bilen som använde den, så är det ju sin sak, men så är det ju inte!

Nej, bensinpriset måste helt enkelt vara så högt att det svider lite, annars skiter man i att man skapar miljökatastrofer! Nej, som sagt var: Hellre högt bensinpris än höjd läkarvård, tandvård eller något annat!

Nu kanske jag sätter en tändsticka till bensindebatten men, so what!!!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Tycker det var ett bra inlägg. Jag har också fått mail och sms idag.
Visst är jag också sur för att bensinen är så dyr, men samtidigt vet jag ju att jag själv har börjat köra snålare just för att den är dyr.
Inte gå i närheten av en bensinmack 23-25 Maj stod det i ett sms... jag svarade och frågade om jag skulle ta häst och kärra härifrån då, för tanken är tom och det är löning den 23:e...
Annanann sa…
Ja, jag tankar ju inte så ofta, tankade förra veckan så det räcker ju några dagar än!!!
Anonym sa…
Jaha kära syster! Nu har dom "ledande beninbolagen" höjt bensinpriset igen! Det var ingen skattehöjning denna gången heller.
Jag skickade dig mejlet med besinupproret men det nämner ingenting om skatterna utan en riktad attack mot bensinbolagen!
Konstigt att bensinpriset alltid går upp mellan Pingst och Midsommar. och kunde du inte öppna mejlet så kanske det kan vara lite svårt att kommentera det på bloggen eftersom du inte vet vad det handlade om!

Lillebror
Annanann sa…
Jaa, lillebror, jag skrev ju att jag inte kunde öppna bilagan! Varför gör de utskicken med de modernaste programvarorna. Det går ju att göra dem lättare att öppna för alla! Jag hade inte ork att försöka läsa mig till på engelska, vilken uppdatering jag skulle göra för att kunna läsa bilagan.
Men jag ondgjorde mig mer allmänt om klagomålen på bensinpriset, eller hur!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!