Fina besökare idag!

Idag har det varit många matgäster här! De tyckte att jag skötte serveringen lite långsamt, men annars var nog både herr och fru Domherre nöjda! Likaså snöbollarna på pinne, dvs Stjärtmesarna, som mellanlandade här idag! I övrigt var det några huliganer, Nötväckor, som satt och kastade ner frön på backen i vanlig ordning! Mina ordinarie gäster, Blåmes, Talgoxe och Talltita (möjligtvis någon Entita också) lät sig väl smaka av fåglarnas buffé! Det är så roligt att titta ut genom fönstret och se hur de festar loss! De har talgbollar, solrosfrön, jordnötter, hirskolvar och kokosnöt att festa på! Jag såg förresten en Koltrast också, välkommen hit vill jag hälsa alla mina vänner småfåglarna!

För övrigt vill jag hälsa er alla där ute

God fortsättning på det nya året!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!