Ge med hjärtat!

På torsdag är det dags igen för den goda gärning som jag ställer upp på tre gånger om året! Jepp, lämna blod alltså! När jag anmälde mig som blodgivare en gång i tiden så trodde jag väl inte att jag skulle hålla på så många år. I och för sig så har jag haft uppehåll för graviditet två gånger, a cirka två och ett halvt år vardera! Men ändå, jag anmälde mig som blodgivare på Västra Klinikerna i Jönköping, medan vi bodde i Habo. Jag tror att det var 1984, på brorsans födelsedag! Jag kanske inte kommer ihåg året, men väl datumet! 9 juli var det alltså, och jag var på väg till Vaggeryd för att gratulera honom när jag stannade till för att registrera mig som blodgivare.

Det kanske inte är så konstigt att de har svårt att sticka mig i armvecket när jag ska lämna andra prover, nålen de använder på blodcentralen har nog gett en del ärr med åren (den är ganska grov).

Det händer att personalen på blodcentralen missar också, men det har inte hänt många gånger på alla år! En enda gång har jag fått åka hem utan att lämna blod, eftersom de har missat ådrorna i båda armarna! Höger arm vill jag inte gärna att de ska sticka i över huvud taget! Jag har en åder där som de tycker är jättelätt att hitta, det är bara det att när nålen kommer så rullar den iväg, så de missar den. Dessutom får jag av någon anledning väldigt ont, om de lyckas tappa blod ur högern. Det beror antagligen på att jag gärna använder högerhanden att bära grejer med, vänstern behöver jag ha till att låsa upp bilen och sådant, som jag inte kan göra med högern!

Kommentarer

Anonym sa…
Vetevärmaren är "ett med mig" sen igår eftermiddag! Utan den hade det inte gått...Kram Isinge med den "gigantiska" värken! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!