Melodifestivalsuttagning!

I kväll kommer andra delen av den så uttjatade melodifestivalen, tänk om folk vågade låta bli att ringa och rösta, så vi får ett stopp på det! Det var någon som skrev i Aftonbladet i söndags att man var tvungen att ringa fyra gånger för att rösta fram sin favorit. Jamen, bojkotta omröstningen i stället!

Om Svt får 4 000 röster istället för de redovisade 750 000 rösterna, så dör ju programidén och vi kan få ett bättre upplägg på tävlingen! Jag kommer att titta i dag också, men är bidragen lika dåliga som förra veckan, då Jonatan var det starkast lysande bidraget, så tittar jag inte fler gånger. Det är ju patetiskt när en Janis Joplin-kopia går vidare till finalen, men hennes snälla, snälla, vädjade väl till tittarnas empati!

Jag är alltså inte ens säker på att jag kommer att stå ut hela programmet, det har hänt förr att jag stänger av och går därifrån!

"And now too somthing completly different"!!!!

Göran och jag var i Göteborg i torsdags. Göran hade fått syn på en annons på en Ford Focus Flexifuel. Han frågade om jag tyckte det var för sent på dagen för att åka och titta på bil. Nädå, svarade jag, så vi satte oss i bilen och gjorde en liten utflykt. Vi skulle till en bilhandlare, "Prospect Hill Bil" i Göteborg. Göran diskuterade pris och de kom överens, så nu står Focusen på garageplanen (grannens). Det finns så mycket spakar och knappar runt ratten, så vi behöver nog ha den några år enbart för att lära oss finesserna!!!!! Ville ni veta vilken färg den har? Den är naturligtvis röd, klarröd!

Kommentarer

Anonym sa…
Den bilen låter som något trevligt o roligt lycka till med den!
Melodifestivalen - ja det är väl programmet vi älskar att hata. Ringa och rösta, nej från mig får dom inte en spänn! Fattar inte vilka som röstar och varför??

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!