Danmark igen!

Ja, idag har vi varit i Danmark igen, man kan ju tro att vi gillar att åka Helsingborg - Helsingör. Vädret har varit ganska vänligt mot oss, några små stänk bara. Affären där Göran köpt sin älskade "Famous Grouse Cask strengt" hade lagt ner, så han ska aldrig mer åka till Helsingör, säger han i alla fall!

Två liter famous grouse och tre liter vin, en flaska likör och en flaska vodka blev det i alla fall. Dessutom ett annat märke på whiskey, kommer inte ihåg vad det var, men whiskeyskåpet är fullt inför kräftskivan på lördag! Om någon av gästerna vill övernatta, så säg till!

Vi åt lunch när vi kom tillbaka till Helsingborg, på en asiatisk restaurang som ligger mitt emot järnvägsstationen. De serverade buffé, Markus påstod att han var mätt efter endast två rundor (kom ihåg: ta tempen!).

På Väla centrum på hemvägen kom smålänningen fram: Tasty house hade 50 % rabatt på naturgodis! Det visade sig att nötter inte var naturgodis, så jag köpte inget! Macadamianötterna kostade 19.90 hg, det tar de inte på Coop Konsum i Vaggeryd så varför skulle jag betala det hos dem?

Satt och halvsov på hemvägen, när vi kom till Vaggeryd så skulle jag handla fisk! Det blev 400 g av vardera laxfilé och torsk i bit, detta ska jag servera i morgon!

Kommentarer

Lasse sa…
Det bådar ju gott inför helgen ;)
Åja, jag får väl försöka ta med mig lite öl i alla fall!
Men jag hörde att vår krona står sig sämre än någonsin mot deras, lönar det sig längre att åka dit verkligen?
Annanann sa…
Det är trevligt att åka på en utflykt, svärmor fick en födelsedagsresa! Jag har några Royal öl, några Lucky Star från systemet! Dessutom får väl Linus i värsta fall släppa till sina polska öl! Det blir både kräftor och räkor, är din yngste emot både och, eller? Jag köper väl lite exotisk frukt också, dessutom har jag ju erbjudit Lulle ostmacka!
Lasse sa…
Han vill inte äta räkor heller.

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!