Tandläkarbesök!

Jag har en rotfylld tand som det varit problem med i snart ett år! En inflammation under tanden har spökat lite, men jag ska till Odontologen och göra lite åtgärder och därför har jag inte velat ta bort tanden. Nu lyckades jag med konststycket att bita sönder den när vi var på hemväg från Grekland. Jag bet sönder själva emaljen runt fyllningen, men fyllningen satt kvar. Jag var hos tandläkaren samma vecka och han putsade på kanten så att jag inte skulle ha några besvär av vassa kanter, i väntan på Odontologen.

Tyvärr fick jag besvär ändå, tandköttet svullnade runt tanden så det var besvärligt att äta! Jag ringde och fick en tid till tandläkaren för att ta bort tanden, så där har jag varit idag! Jag skulle vara där kl 11.00, fick komma in 11.15 och satt (låg) där till 12.00. Under den tiden höll tandläkaren på att bryta, rackla, rycka och dra i min tand, men fick loss kronan i småbitar. Klockan 12 sa han att den måste opereras bort, för han fick inte loss roten, och där är jag alltså nu! Dessutom fick jag Kåvepenin utskrivet, 3 tabletter om dan i sju dagar, så den här frua ska ta det lugnt med alkoholen i helgen!

Jag blöder lite från tandköttet fortfarande, är öm i hela vänsterkäken, och måste dit igen om en dryg månad!

Jag fick inget att lägga under kudden till tandfén, och inget klistermärke för att jag varit duktig och gapat hela tiden!

Om en stund ska jag dricka lite blåbärssoppa, för att lugna magen lite tills jag kan äta ordentligt!

Kommentarer

Vanja sa…
Stackars dig :(
Men det låter som om den där tandläkaren redan hade tagit sig an din helgranson?
Jag börjar få problem med mina tre spräckta amalgamgaddar också nu, det kan vara dags att masa sig iväg och få dem utdragna. Tur att man har fler gaddar så att man slipper äta med sugrör på några år till ;)))
Annanann sa…
Ja, det är jobbigt med tandläkaren, men tyvärr måste man ju ibland! Läste på din blogg om kliniken i Stockholms-området, men håller mig nog i närområdet i alla fall!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!