Gnällombudsmannen

Nu ska jag gnälla lite! Vem är det som bestämmer att JAG ska köpa vita kaffefilter? Jag vill inte ha vita kaffefilter, det är ju inget jag tänker titta på ändå! Jag ska ju bara använda dem för att göra kaffe!!! Klagar man i butiken så säger de bara "man klorbleker inte kaffefilter längre". Nej, rent tekniskt så har de aldrig gjort det, de blekte massan som skulle användas till kaffefilter!

Nu för tiden så tvättar de massan med vatten för att få den så vit som möjligt! Jaa, vatten har vi ju i massor, det kan man väl göra? INTE!!! Okej, säger vän av ordning, det sägs att pappersmassan som ska användas till kaffefilter färgas, men jag vet inte om det är sant, det låter mest som en skröna tycker jag!

Jag har sett att Melitta gör oblekta kaffefilter så det måste väl finnas någon annan affär än Hemköp i Skillingaryd som saluför produkten. Visserligen så beställer de hem vita varannan gång , men det går ju tydligen att lösa för butiker som bryr sig om vad kunderna tycker!

Nog gnällt för i dag, i kväll ska vi titta på "På spåret", sticker väl hem till svärmor och kollar på TV. När vi är hos henne så försöker Gojan inte köra så mycket med henne, han inser väl att det inte funkar då!

Vi hörs!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Hej Ann!
Gode tid vad roligt, jag älskar att läsa när folk jag känner skriver av sig - det är allt annat än vädersnack det :)

Tack för denna tankeställare om kaffefilter! Jag brukar vilja ha vita kaffefilter för att det känns fräschare, men inte till varje pris. Från och med nu är det bruna kaffefilter som gäller.

Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!