Jaha, så är det och så blev det!

Alltså, förra veckan skulle vi få svaret på jobbet, vilka får tvåskift och vilka blir över! Det visade sig att jag och en till skulle få jobba kvar på det som kallas ständig kväll, tillsammans med 6 nya förhoppningsfulla 100%are. Alla de andra, av de som fick förlängt kontrakt alltså, fick gå vidare i hierarkin och klättra lite på stegen. Besviken blev jag ju över att inte komma ifråga, man undrar ju vad man gjort för fel eftersom man inte får förtroendet att ta nästa steg i Arlafamiljen. Ja, jag fick så ont i magen att jag fick gå hem i tisdags. Det var världens kör i magen och jag kunde inte äta fast föda på tre dagar!

I går jobbade jag igen, men det kändes fortfarande deppigt eftersom jag inte riktigt vet varför jag inte fick jobbet som jag önskat! I dag en timme innan jag skulle börja jobba ringde min mobiltelefon. Det var en av driftledarna på Arla som hade en vakans på sitt tvåskift och han erbjöd mig tjänsten året ut! Tjoho, den 3 oktober börjar jag jobba förmiddag!!!!!! Nästa vecka gör jag min sista vecka på ständig kvälls tidiga tider, 10.24 - 19.00! Det känns som om jag fått tillbaka mitt liv!

Kommentarer

Jeanette sa…
Grattis! Tur det löste sig till slut(inte bara i magen!)Låter klart sundare med dagtid så här års.
Annanann sa…
Ja, 06.00 - 14.48 ena veckan och 14.42 - 22.54 andra!
Vanja sa…
Grattis! Kul att det blev som du ville ha det, nu är det bara att sikta mot nästa stjärna :)
Jeanette sa…
Fast lite tidigt uppe och sent i säng blir det visst ändå...
men variation är ju bättre än att låsa upp hela "normala" vakentiden med jobb.
Annanann sa…
Tack Vanja! Jag vet inte om det finns någon annan stjärna på Arlahimlen att sikta in sig på, treskift är inte aktuellt för mig!

Eller hur är det så, Jeanette!
Monaxe sa…
Grattis! Hoppas att finns möjligheter att få stanna kvar på de tiderna också!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!