Ålandskryssningen

Det var trevligt att vara på kryssning, men åldersgränsen på 23 år stämde inte överens med verkligheten. Hur kan man ha en sådan åldersgräns samtidigt som man erbjuder kryssningsalternativ för skolloven?

Det var ganska kul att se 25-30-åringar som käkade av barnbuffén på båten, typ spagetti och köttfärssås, tacos mm! Alltså, jag är kräsen men jag äter ju åtminstone det dyra på buffén, rökt lax, räkor mm! Ska man betala 250 kronor så kan man ju utnyttja det också, eller?


Jag bokade en massagetid, 25 minuter var det enda som fanns kvar när vi kom dit, det kostade 380 kronor men då fick man också bada på relaxavdelningen, garanterat barnfritt. Tro nu inte att jag inte gillar barn, det gör jag. Det är ju bara det att ungar som springer omkring överallt och skriker inte riktigt är min idé om avkoppling. Samtidigt som barnen springer omkring så sitter föräldrarna i baren och dricker! Då blir man lite irriterad, det bara är så!

Nu blev det visst lite gnäll i dag också, det var ju inte riktigt meningen. Men det är väl som de säger: "Av vad hjärtat är fullt talar munnen" eller nåt liknande!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!