Barnvakt!

Idag och imorgon är jag barnvakt. Jag ska passa Görans "barn", både de stora och de små. De i akvariet alltså. Jag har dessutom fått förtroendet att passa Linus "barn", för han är inte heller hemma! Görans scalarer har naturligtvis passat på att leka, men deras rom är väl snarare "stödutfodring" än ett allvarligt försök att bli föräldrar. Jag menar, de leker en gång i veckan ungefär, på kvällen, morgonen efter känns det mer som om man drömt det för av rommen syns inga spår längre!

Matade fiskarna på morgonen, med vad Göran kallar "gröt" dvs flingfoder. Om detta tycker väl fiskarna ungefär som "Crocodile Dundee", "you can live on it but it tastes like shit". Nåväl, i kväll fick de den här maten som ser ut som korvsmet som tryckts genom en vitlökspress, och sedan torkats! Det är små torra korvar av animaliskt foder, ungefär centimeterlånga, som vi bryter i två delar för att scalarerna ska ha en chans att äta lite också! Den stora algätande malen ville också ha, så jag fick använda "malbortjagningsinstrumentet". Detta är ett 40 cm långt plaströr, som man stoppar ner i matningshålet och puttar bort malen med. Den hade visst lite svårt att fatta, för jag fick göra det två gånger!!!

I morgon fyller min lille pojk 16 år, tänk att liten blivit stor!!!

Förresten, något helt annat: Ni har väl tänkt på att det är åtta månader till julafton, dags att börja planera;^)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!