Frottétvätt

I går fyllde jag tvättmaskinen med frottéhanddukar och badlakan som behövde en omgång av tvättmedel och vatten. Jag använder ju oparfymerat tvättmedel pga allergier och nu har jag insett att blir tvätten liggande några timmar i tvättmaskinen innan den kommer upp på linan, så luktar den surt och konstigt! Detta har jag ju löst, jag har hittat ett sköljmedel med "utomhuslukt"!

Nåväl, hällde i sköljmedel i därför avsett fack, men när jag gick därifrån började tankarna mala. Visst var det så att mamma en gång i tiden klagade på frottéhanddukar med dålig uppsugningsförmåga till en butik där hon brukade köpa sådant. Personalen i butiken sa då att man ska undvika att använda sköljmedel till frotté, för de blir som impregnerade av detta, hmmm!

Handdukarna hänger i alla fall på tork i solen nu, får väl se om de suger upp något vatten efter behandlingen jag gett dem!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Men du... har du provat tvättnötter?
http://www.tvaleriet.se/sidor/notter.htm

Jag har inte provat själv än, men är på god väg.
Annanann sa…
Vad är tvättnötter???
Anonym sa…
Kolla på sidan får du se. Frukter med naturligt saponin i.

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!