Min kompis skogsmullen

Min kompis har hundar och katter, dessutom har hon lovat mig att hon kan vara fågelvakt när vi ska på semester. Jag hoppas verkligen att hon och Emil kommer överens, för han är ju inte alldeles enkel att ha att göra med.

När svärmor flyttade in i seniorboendet så kom värdinnan på besök. Hon tyckte att Emil var så fin och han satt ju bara och gottade sig, kuttrade och putsade näbben.

Svärmors syster däremot, hon är lite rädd för honom och det känner han ju. Han breder ut vingarna och gör sig så stor som möjligt. Han skriker gärna så öronen krullar sig, bara för att behålla övertaget!

Så snälla skogsmullen, jag tänkte försöka få kontakt med dig någon dag. Det kanske är så att du ska träffa odjuret för att se om det finns någon kemi mellan er. Jag vet ju hur glad du är för telefonen, så därför skriver jag till dig här!

Kommentarer

Anonym sa…
:D
Brevduva hade funkat också, de vet du va? ;)
Visst kan jag komma förbi och hälsa på lille Emil, säg en dag som passar dig. Sms går bra om inte telefonsvararen går bra eller om det råder brevduvestrejk.

Himla fin din blogg blev efter ändringen!

Kram
/Mulle
Annanann sa…
Brevduva tänkte jag inte på ens! Var kan man köpa en sådan, har de brevduvor på posten eller? Jag vet att de har sniglar;^)

Jag tyckte faktiskt också att den blev bra, men det kommer nog att bli lite ändringar bara för att testa. Så får man göra när man inte vet riktigt vad man håller på med;^)

Kom gärna och fika någon dag!
Henrik sa…
Röksignaler kan gå bra också! :-D

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!