Sömn!

I natt har jag sovit illa! Jag har drömt om något och sedan vaknat och funderat på varför jag har vaknat. Visst, Göran började sitt nya liv med skiftarbete i tisdags, i går var hans första natt på jobbet! Jag vill inte beskylla dem för att arbeta, de är ju processkötare och han kallar sitt nya arbete för "arbetsfri inkomst"!

Det störde lite att han inte låg där och snarkade som vanligt, men det brukar ju inte störa så väldigt när jag sover ensam annars. Han är ju fackligt aktiv så han är ju iväg en del på sådant.

Nää, det var nog snarare det att jag bestämt mig för att kliva upp tidigt eftersom jag vet hur svårt han har att somna om när han har vaknat till. Av rädsla för att jag skulle sova över tiden så fick jag ingen riktig ro i kroppen. Jag vaknade till när han kom in i sovrummet, men då var det inga problem att somna om, det är ju typiskt. Jag vaknade igen efter 20 minuter och bestämde mig för att gå upp ur sängen. Då var klockan ca 6.30. Linus satt i fåtöljen och tittade på TV. Han såg väldigt frågande ut när mamma kom uppvinglande såå tidigt!

Jag hann duscha innan Markus vaknade, det var jätteskönt att få vakna till ordentligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!