Staan!

Idag har jag varit i Staan. Ja, just det, Staan med stort S och två an. Det är ju naturligtvis Jönköping jag talar om. Jag skulle uträtta lite ärenden här och där! Kom in på Ica Maxi vid halv tio ungefär. Där var massor med folk! En tisdag, jag trodde att folk jobbade då, att det bara är jag som fortfarande är "mellan två jobb". Åkte sedan till ÖB. Likadant där, eller till och med värre. Det fanns knappt några parkeringar utanför. Jag menar, måste alla åka in till Staan, bara för att jag är där. Dessutom var det fint väder, fast öronen höll på att blåsa av förstås, då ska väl folk vara hemma och pula i trädgården (pula på svenska alltså, inte på norska).

Du som inte vet vad pula betyder på norska, men gärna vill veta det! Sänd din Emailadress till mig eller skriv in den under kommentarer, så kan jag maila översättningen till dig. Vill du gissa vilt, så kan jag säga dig detta, tala inte om för en norrman att du och maken har pulat i trädgården. Norrmannen gör stora ögon, för inte nog med att du har gjort det i trädgården utan du talar om det också!!!

Imorgon åker jag till Värnamo på morgonen, Linus ska övningsköra där. På eftermiddagen ska jag och svärmor kolla in kläder i Vaggeryds södra, dvs Skillingaryd!!!

Hinner jag inte titta in i morgon så får ni klara er utan mig några dagar, på torsdag morgon åker jag på skolresa till Göteborg. Markus ska förstås med, han är ju mitt alibi för att åka iväg så där!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!