Etiketter!!!

Duschade på morgonen, i vanlig ordning, klädde mig och satte mig sedan för att titta lite på Discovery channel. På morgonen har de ett program som heter "bilfixarna" i den svenska översättningen. De låtsasstjäl bilar, fixar till dem och lämnar tillbaka dem. Efter detta ett engelskt fiskeprogram.

När jag sitter där så känner jag hur det är något som irriterar mig i nacken, det är naturligtvis tvättrådslappen! Jag undrar hur många sådana jag har sprättat bort genom livet? De senaste åren har det blivit en trend att dessa lappar alltid ska vara tillverkade i syntetmaterial. Det är jätteirriterande att jag som helst väljer bomullskläder ska behöva dras med syntetiska etiketter!

Dessa är i princip alltid gjorda för att klädproducenten ska kunna smälta av dem i något särskilt verktyg, för att den känsliga konsumenten ska få något strävt, som skaver, i nacken. Dessutom är det ofta så att man inte kan sprätta bort dem utan att göra små hål i plagget. Inte precis vad man önskar sina nya kläder, eller hur?

Jag har till och med stött på kläder där etiketten är fastsydd med nylontråd, typ tunn fiskelina, men då är oftast etiketten mjuk och följsam. Det har åtminstone inte jag någon nytta av, eftersom jag får lika stora besvär av nylonlina som skaver i nacken!

Ibland så sätter de fast den skavande etiketten samtidigt som de syr i halsringningen! Då är det bara att ta fram saxen och klippa så nära tyget som man vågar!!!

Det är ganska lätt att skilja min tvätt från Linus, vi har samma storlek på t-shirts, hans tröjor har i princip alltid kvar etiketterna medans mina aldrig har kvar dem, åtminstone inte efter första tvätten!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!