Jobbchansen

Jag var på Jobbchansen igår, i Jönköping. Detta fenomen utspelar sig på Arbetsförmedlingen i nämnda stad, tyvärr är inte af:s samlingslokal "Graniten" anpassad för det antal arbetslösa som finns i trakten! Jag kom dit sent, vilket innebar att jag fick stanna i markplanet i ett annat litet rum fyllt till bristningsgränsen.

Det var flera arbetsgivare som presenterade sina företag och berättade vad de söker för personal. Efter presentationen fick man träffa de arbetsgivare man var intresserad av. Jag gick ner i källaren, lokal Graniten, eftersom det var där man fick prata med dem. Först hittade jag inte den mest intressanta arbetsgivaren, utan gick en sväng i lokalen och fick sådan panikkänsla. Jag var helt enkelt tvungen att gå upp i friska luften, så jag tänkte att jag registrerar mig på deras hemsida istället. Som tur var mötte jag kvinnan i trappan, så jag lämnade över mina papper till henne på väg ut!

Jag vet inte vad räddningstjänsten skulle säga om antalet besökande i lokal Graniten, men det var så många där att man inte hade kommit ut vid brand!!!

Det är konstigt att Arbetsförmedlingen låter så mycket folk samlas i lokaler som inte är anpassade för det. Jag ska väl gå dit igen när det är någon intressant arbetsgivare där och börjar det brinna så ska ni veta att jag oftast sitter längst fram i Graniten, dvs längst in i källaren!!!

Vet ni någon som söker truckförare så kan ni väl säga till mig!!!!!!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Ska kolla lite..
Finns det andra arbetsuppgifter som kan vara intressanta också?
Annanann sa…
Montering, men inte på metallindustri om det inte går att utföra arbetet med handskar! Jag har ju nickelallergi!
Anonym sa…
Har en idé...
Plastindustrin har jättebehov av ställare till formsprutningsmaskiner. Man måste ha rätt känsla för material för att kunna bli duktig på sådant. Att kunna känna på utan när plasten är bra sammansatt och höra när maskinen går bra.
Polymercentrum i Gislaved tillhandahåller sådana utbildningar som visserligen är dyra, men mycket bra. Fråga din arbetsförmedlare om det finns några utbildningsmöjligheter och om de kanske kan hjälpa dig med praktik på antingen Ge-Ji, Årevalls, Peter Ernsth eller Bladhs plast i Bredaryd.
Kanske är din grej, fast du inte vet om det än? ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!