Aj, oaj!

Okej, jag har mig själv att skylla att jag har så baskat ont i ryggen. Nu har i alla fall undret skett! Mitt blomsterland har mörka ytor runt växterna. Jaa, det är faktiskt sant, jag har rensat ogräs. Dessutom har jag hällt på täckbark runt om så att det ska vara lättare att få bort det nya ogräset!

Jag tyckte det var lämpligt att göra det i dag, eftersom jag ska till min massör i morgon. Hon kommer att fråga mig vad jag gjort, följdfrågan blir: Stretchade du ordentligt efteråt? Som om hon behöver fråga det! Har jag någonsin svarat ja på den frågan, jag bara undrar? Jag brukar faktiskt bara låta bli att svara, det är enklast. Då får hon tolka det som hon vill!

När jag gick i skolan hade de inte uppfunnit stretch efter gymnastiken! Det uppfanns på åttiotalet, tror jag, för när jag gick kartritarutbildningen i Lidköping så snackades det mycket om stretch! Då skulle man göra stretchövningar som var så avancerade att jag aldrig brydde mig om att lära mig det!

Det är ju så, har man klarat hela skoltiden utan stretch så bör man kunna gå genom livet utan att stretcha!!!

Det är ju trots allt skönt att veta vad man får för fråga innan den ställs, men lite fusk är det kanske!!!

Kommentarer

Stretch har tydligen funnits länge, men den fick en rejäl hype på åttiotalet. Det var då jag gick i skolan, så jag stretchar följaktligen efter sejourerna i landet - eller så är det helt enkelt för att jag är litet konstig ;)
Annanann sa…
Okej, jag är tydligen ett antal år äldre än du;^) Tack för att du tittar in, jag hittade dig när jag googlade självbevattning! Nu provar jag underbevattningssystemet på balkonglådorna!
Anonym sa…
Rensa ogräs är farligt... jag fick ett sår på horhinnan av ett kvickrotsstrå som stack upp :(

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!