Deltidare!

Nu har jag fått ett arbete, deltid visserligen, men det är ju bättre än att gå på A-kassan helt i alla fall! Tur är det också att jag inte är en "snoosare", för då hade jag aldrig klarat arbetstiderna, jag ska börja klockan 03.00 och sedan är det minst 4 timmar om dagen. Anders på Lernia sa att de snittar 6 timmar, så det finns ju hopp om att det ska räcka ett tag. Dessutom är det så att man får ob-tillägg för timmarna före 06.00, så man får väl offra lite för sakens skull.

Jag får väl börja vila middag, för att orka om inte annat! En sak är säker i alla fall: Jag kommer inte nyduschad till jobbet, jag gillar annars att duscha på morgonen men jag får väl börja med keps istället.

På måndag börjar jag, jag ska tänka på dig Cariina, när du kommer till jobbet så har jag inte så mycket kvar innan jag får åka hem. Jag kommer att finnas på Rosenlunds Logistik, mittemot Elgigantens lager på Torsvik. Mina arbetsuppgifter blir att lossa och lasta gods och sköta pappersarbeten som att skriva ut fraktsedlar och följesedlar.

I eftermiddag ska jag iväg och prata om ett jobb som startar i slutet av augusti, det är en heltidstjänst så nu rör det sig lite!

Kommentarer

Jag kan börja dagen i sjal eller basker (beroende på väderlek) om jag ska arbeta ute och är på dåligt morgonhumör. Det är helt okej, och man slappnar av efter jobbet på ett helt annat sätt när man har duschat och får på sig dagkläderna.

Lycka till med heltidsjobbet! Håller tummarna!
Annanann sa…
Tack Rosengeranium! Visst är det kul att jag hittat dig, så som jag letat efter just rosengeranium åt min svärmor hela året!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!