Att maska på arbetet!

Vad gör man, när den man arbetar tillsammans med jobbar för långsamt? Det är ju så att vi är timanställda och har ett beting att utföra. När detta är utfört får vi åka hem. Min arbetskamrat tycker att om jobbet slutar för tidigt, så kan jag jobba långsammare och ta en kopp kaffe så länge. Jag tycker inte att det är okej att göra så, men jag kan inte säga till honom att arbeta fortare. Jag är inte ens säker på att han förstår det om jag säger till honom!

Men, maskningen märks (i alla fall av mig), inte minst de dagar han får körningar med extrabilen för då blir vi färdiga mycket fortare än annars. Han ska ju hinna ut till kunderna och lossa gods innan det blir för sent på dagen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!