Hjälpsam!

Jag anser mig vara en rätt hjälpsam människa, men igår frågade min jobbarkompis om jag kunde hämta honom innan jobbet eftersom han kört i diket med sin bil. Det var inte hans fel att han hamnade i diket, utan en Securitasvakt som gjorde en U-sväng precis när killen skulle köra om!

Han fick dock inte någon hyrbil igår, eftersom han inte fick kontakt med vakten (han hade ju jobbat på natten och låg och sov). Vaktens försäkringsbolag får väl stå för kostnaderna för hyrbil, antar jag. Kl 15.30 hörde vakten av sig och då min jobbarkompis fick kontakt med hans försäkringsbolag var klockan nästan 16.00 och då skulle de stänga för dagen.

Klockan 17.30 ringde han till mig och frågade om jag kunde hämta honom. Jag svarade nej, jag kan ju inte åka fem mil extra vid den tiden på natten. Då hade jag fått ge mig av före klockan två på natten och det är ju tillräckligt tidigt att åka klockan 02.40 tycker jag.

När jag kom till jobbet idag så var han redan där. Jag frågade hur han tagit sig dit, han hade åkt sista kvällsbussen och kommit dit klockan 21.30! Han hade inte sovit något sedan natten innan!

Ja, vi får väl hoppas att försäkringsbolaget ger honom en hyrbil, annars kommer han inte i morgon, kommer han inte i morgon så kan inte jag göra något heller eftersom jag inte har lastbilskörkort!

Kommentarer

Anonym sa…
Hjälpsamhet ska man akta sig för, det kan vara farligt. Jag har hört att man kan bli av med en arm eller två på det sättet... ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!