Lite av varje!

Så började jag då arbeta i måndags, okristligt tidigt! Jag hade satt väckning 2.20, men eftersom jag inte vill äta vid den tiden så gjorde jag mackor att ta med istället. Satt drygt fem minuter i bilen utanför jobbet, de andra hade inte kommit än! I tisdags hade jag väckning 2.30, fick sitta och vänta i alla fall! Idag, väckning 2.35 i morgon blir det 2.40, det finns ju ingen anledning att kliva upp tidigare än nödvändigt!

I måndags var jag helt slut när jag kom hem, så jag lade mig i sängen och sov en stund. I går däremot var jag hur pigg som helst när jag kom hem, så jag brydde mig inte om att vila. På eftermiddagen åkte jag och svärmor till Staan, det finns en butik som för kläder från storlek 32 till storlek 56! Men de är ju ganska dyra också, svärmor köpte en kortärmad blusjacka! Det var halva priset på den, men den gick på några hundra i alla fall!

Vi var på A6 också, bolaget behöver ju få besök i bland. Efter A6 så åkte vi till Kaxholmen, jag hade fått löfte av min moster att plocka FLÄDER! JIIPPIIII! Moster och morbror var i stugan, men vi hade redskap med oss för att kunna plocka, så vi redde oss själva! Det var en del blommor som var lusiga, men det var ju bara att hoppa över de angripna blommorna! När vi plockat färdigt hos moster, så åkte vi till min kusin, också Kaxholmen (för att låna hemlighuset). Jag insåg nämligen att jag aldrig skulle hinna ända hem.

De var hemma, och deras fläder var också i full blom, så medan jag var på muggen så plockade svärmor lite fler blommor (vi fick löfte). När vi var klara där så åkte vi hemåt! Jag hann precis lämna av svärmor och åka och lämna av fläderblommorna hemma, innan jag åkte för att få massage. Efter massagen åkte jag hem och satte till flädersaft "mums".

I dag har vi haft "alkoholmissbruk" på jobbet, jag lyckades välta en pall med starkölsburkar. Alla kasserades, fötterna fastnade nästan i golvet när man gick genom ölen! Skurmaskinen var trasig, så vi kunde inte städa efter ölfesten heller!

När jag kom hem så var jag så trött att jag bara ramlade i säng, i morgon blir det värre däremot! Göran ska jobba i natt, så för att inte väcka honom när jag ska vila, så får jag väl lägga mig i solen i trädgården!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!