Söndagsgodis!

Jag köpte Aftonbladet Söndag, där fanns ett recept på "Kastrullad sockerkaka med stekta kaneläpplen". Blev jag sugen eller?! Den kastrullade sockerkakan skulle bakas på spisen under lock på svag värme i 30 - 45 minuter, det var jag inte så intresserad av, men de stekta kaneläpplena var desto intressantare! En fördel är att det kan man servera till glutenintoleranta också.

Så här ska man göra: 3 äpplen skalas och kärnas ur. Sedan ska de skivas (jag gjorde tunna klyftor). Smält 2 msk smör i en stekpanna och lägg i äpplena där, tillsammans med 2 msk socker och 1 tsk kanel. Stek på medelvärme tills äpplena blivit mjuka, utan att de blir mos. Servera med vaniljglass. Det var jättegott! En sådan sats är till ca 4 portioner, Linus och jag delade på en sats med två äpplen, men det beror ju på hur godissugen man är också!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!