Spara pengar!

Nu är det sommarrea hos många olika butiker och företag, enligt reklamen i TV! Hos Elgiganten t ex kan man "spara" 200 kronor på än det ena, än det andra! Om jag nu går och utnyttjar dessa "spartips", så borde ju onekligen mitt konto översvämmas av pengar, så mycket som jag kan spara där! Det konstiga är, att hur mycket jag än köper, så sparar jag aldrig någonting! Inte enligt de premisser som anges i reklamen i alla fall! Hur kan det räknas till att spara, när jag måste punga ut med en massa pengar! Okej, mina utgifter blir inte lika höga, men spara är väl att ta i!

Snart kommer väl Preem eller Statoil, eller något av de andra bensinbolagen att göra samma sak. "Tanka hos oss, du sparar 20 öre milen". Hur kan det räknas som att man sparar, när man gör åt sina pengar. Möjligtvis sparar du, om du kan få någon annan att betala för dig, men det funkar ju inte i längden!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!