Danmark!

Danmark var sig likt, men det var inte många danskar som expedierade i butikerna. Jag tror att vi hittade en dansk expedit, resten var halvdanskar! Det beror naturligtvis på att de flesta som är där och handlar är svenskar, så rent praktiskt är det bra. Det blir inte så mycket språkförbistringar då, men P C Jersild ska nog passa sig från att åka dit!

Handlade jag något då? Nää, svärmor köpte fyra flaskor vin, sedan tillbringade vi resten av dagen med att leta efter den speciella Famous Grouse som Göran ville ha. Vi strosade runt ganska länge, men trägen vinner. Han hittade sin Wisky, när han skulle betala så gick inte hans kort. Det var ju tur (för honom) att jag tagit ut pengar inför resan! Någon öl blev det inte, 150 spänn för ett flak 33 cl burkar är ju inget fynd, då kan jag lika gärna vara en god skattebetalare och handla Lucky star på bolaget, de kostar ca 10.80 kr styck för 50 cl!

När vi skulle tillbaka till Sverige så tänkte vi ta Sundsbussarna, men de ville ha 200 spänn för oss, fyra vuxna och en fullvuxen (pensionär). Vi gick till Scandlines istället, då kostade det 135 kronor!? Det blir ju en ren principsak, från Sverige kostade Vuxen 28 kronor och fullvuxen 16 kronor med HH Ferries. Varför kostar det så mycket mer med Sundsbussarna?

I går åkte Markus till Nora igen, han insåg att han inte ville vänta till höstlovet innan han och Sofie träffas på nytt! Resan upp hade gått bra, det är ungefär vad jag vet för tillfället! Han börjar bete sig som en tonåring nu, och svarar mest enstavigt på mina frågor!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!