Hur vaken är man

klockan 02.40. Jag har suttit i bilen varje dag och funderat över vad det är som inte stämmer med min resväg! Något har förändrats sedan i vintras, men vad? Häromdan gick det upp ett Liljeholmens!

Det är så, att när man nyss hade invigt motorvägen (E4) genom Vaggeryds kommun, så var det något ljushuvud som kom på att man skulle belysa broarna norr om Byarum. Dvs järnvägsbron och Bratteborgsbron. Den ena bron fick grön belysning nattetid, den andra vit. Jag har haft så ont av dessa belysningar som bländar mig, så jag har fått blunda den lilla stund det tar att passera!

Det lyser inte längre! Tack så jättemycket, Vägverket, för ni har väl upptäckt bländningsrisken (efter tio år). För det är väl inte så att när höstmörkret infinner sig så tänds de igen.

Ja, ja, det blir som det blir om det inte blir som det ska vara!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!