KRÄFTSKIVAN!

Jaa, med stora bokstäver! Nu, Vanja, har du sett vad vi gör med kräftor i min släkt! Alltså, 5 kilogram, hur länge räckte det? Sedan fick vi kräftätare förbarma oss över de räkor som fanns kvar! Det var säkert nästan 3/4 kg som vi åt dessutom, när vi festat klart på kräftorna.

Nu sitter jag här med ett glas vitt och skriver mina funderingar, i morgon är det "hönsbytardagen" hos Röllekaboden i Snuddebo utanför Vaggeryd (Eg. utanför Jönköping, för allting är utanför Jkpg, enligt maken). Mellan 10.00 och 15.00 har Ritvas Röllekabod öppet, enligt skillingaryd.nu. Är det någon som vill byta sitt höns (sina höns menar jag), så är detta platsen att vara på! Dessutom tror jag att jag läste att man kan köpa fika, våfflor och kaffe! Bara det gör det värt en utflykt dit!

Vi ses i Snuddebo, mellan Vaggeryd och Svenarum, utanför Jönköping, i morgon!!!!!

God natt!!!

Kommentarer

Henrik sa…
Tack för senast, det var mycket trevligt!

Hoppas att ni hade kul på hönsbytardagen. Vi hade picknick i en grusgrop vi... :-)
Annanann sa…
Tack själv, det var roligt att ni ville komma!
Kraxarna sa…
Så spännande med hönsbytardag! En sån ska jag på någon gång

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!