Ångest

får man ibland, när man inte vet riktigt vad man gör! Till vår kräftskiva på lördag ska jag köpa kräftor! Det är ju ganska primärt att man har just kräftor på en kräftskiva! Men, hur mycket ska man köpa egentligen? Det är ju inte frågan om hur mycket som går åt, för det har jag inte råd med. Ska Anne-Lie och jag äta tills vi inte orkar mer, så missar vi ju jobbet på måndagen, så är det bara! Hon och jag äter alltid tills kräftorna är slut, men frågan är istället: Hur länge ska vi sitta och äta kräftor, medan resten av gästerna tittar på?

Nu hittade jag ju ett recept på att koka kräftor, på Tasteline.com. Där stod att 20 kräftor räcker till 4 portioner! Joo, tjena, de har ju aldrig varit med oss och käkat kräftor! Förhoppningsvis får jag svar från Maria på Carléns fisk i Rödån, jag har mailat till henne för att fråga om beräkning av åtgången på kräftor! Jag minns ju inte riktigt, men jag tror att vi hade 5 kilo förra året. Då köpte jag 2 st 2-kilos hinkar med mediumstora kräftor, 10 - 15 st per kilo och 1 st 1-kilos hink med jumbokräftor, 6 - 12 st per kilo! Den här gången struntar jag nog i jumbokräftorna, mediumstora är fullt tillräckligt, faktiskt!

Kommentarer

Anonym sa…
Jag skulle starta om min mobil idag och glömde bort pinkoden, så nu är den låst tills jag kommer hem och hittar puk-koden så därför har jag inte svarat!

Jag vet inte ännu hur det blir med kräftor, men om det inte blir något så köper jag icakräftor. vad ska vi mer ta med och hur har du tänkt dig hela grejen? Knytis, eller var och en tar med sitt?
Annanann sa…
Nej, det var inte så jag menade! Jag har köpt 5 kg kräftor, sedan har jag 1 ½ kg räkor dessutom, så det är lugnt!

Det var bara det att du sa att ni har kräftor, det var därför jag messade dig!
Anonym sa…
Ok, men vad ska vi ta med?
5 kg kräftor... jösses! Hur många sa du det var som åt kräftor?? Sist vi åt kräftor hemma var vi fyra personer på två kilo och vi fick slänga nästan ett helt för att vi inte orkade äta mer...

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!