Staan igen!

Ja så har vi då gjort Staan och lite annat också! Dagen började med att Linus och jag åkte till svärmor för att hämta henne. Jag satte in gojan i buren, inga problem alls i dag, bara lite kliande under "hakan" så var han nöjd! Jag talade om för svärmor att vi skulle äta i stan innan hon gick till tandläkaren. Det protesterade hon mot, hon kunde vänta till ikväll med att äta! Ja, det är väl inte direkt vad hennes dietist rekommenderar! Hon skulle inte äta eftersom hon skulle till tandläkaren och ville ha tänderna nyborstade när hon kom dit! Då får du väl ta med dig tandborsten då, det är ju inte så svårt. Gå in på toan hos tandläkaren och borsta tänderna bara!

Nja, det ville hon inte. Då fick jag ta till storsläggan: Om du inte äter innan tandläkaren så talar jag om det för Göran!!!! Det funkade! Vi åt alltså när vi kom till Staan. Vi svängde in vid Torpaplan och gick till Cicki mama och käkade. Det är väl underligt att man ska behöva hota att skvallra för sonen för att få henne att äta?

När vi ätit så körde jag henne till tandläkaren, därefter så hämtade jag Markus linser och sedan åkte vi till Rödån och köpte kräftor (mums)! Svängde in på Webes i Habo på hemvägen, det är där "de gör så gott de kan" (mums åt det också).

Letade reda på svärmor när vi kom tillbaka till Staan, passade på att åka till Bolaget också (öl behövs ju till kräftskivan)! Sekond hand hade öppet på Solåsen, dit åkte vi för att köpa någon bok att ha med på resan. När vi tagit en fika också, så gick vi mot kassan för att betala böcker och lite annat, då passerade vi handarbetshyllan. Där fanns knypplingsmönster i mängd! Nu har jag något att göra när jag blir pensionär, hihi! Då kan jag sitta på hemmet med knypplingsdynan framför mig, och önska att jag varit mer uppmärksam när jag gick på kurs hos Sonja!

Jag har även anmält mig och min svägerska till "korgflätning". Vuxenskolan ska ha en endagskurs, den 5 oktober. Det som förvånade mig mest var att Anne-Lie är ledig den helgen! Kul, ska det bli! Är det någon mer som ska vara med, ring till Studieförbundet Vuxenskolan i Vaggeryd och anmäl er! Vi ses där!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!