Tandläkare och shopping mm

I dag har vi varit i Staan igen, svärmor hade tid till tandläkaren, då ville hon passa på att "titta" på matta också! Det är ju lämpligt att göra det när man ändå har vägarna inåt Staan. Tandläkaren fixade det sista (för den här gången) med hennes tänder. Vi passade på att få våra glasögon justerade när vi var på Öster, för att sedan åka till Eurostop. Där finns en mattaffär som har hyfsade priser, dessutom har de rea nu. Vi hade varit där innan och tittat, dessutom bestämt oss för en matta. När vi kom tillbaka så insåg vi att mattan inte var tillräckligt stor, så vi valde en annan i stället. Den passade bra under matsalsgruppen!

Åter i Vaggeryd så stannade vi hos oss och fikade på några kakor som svärmor köpte i Staan tidigare, dessutom var det kaffe, naturligtvis! Linus och jag följde med henne hem, och hjälpte till att få mattan på plats.

Klockan 18.00 skulle jag vara på kurs, så Linus skjutsade mig direkt från svärmor till "studieförbundet Vuxenskolan" i Vaggeryd. Knyppeldynan hade jag med! Ja, just det, knyppling var det dags för. Vi var faktiskt minst tre stycken som var under 60 år, jag var inte ens yngst! Hon som är yngst sänker nog medelåldern ganska bra, hon är minst 15 år yngre än mig, jag var näst yngst. Den tredje "ungdomen" i sammanhanget var Carina Lanner, hon har i alla fall fyllt 50 år!

Jag satt där i kurslokalen och fick faktiskt lite gjort, Sonja kom förbi flera gånger och sa: Det går visst bra, sedan gick hon vidare! Vi får väl se om det går så bra som det kändes, det kanske bara är en illusion!

Ingeborg på vuxenskolan talade om att de fortfarande har en plats kvar till pilflätningen den 5 oktober om någon är intresserad, det skulle egentligen vara halvdagskurs, för 250 kronor + material, men Caroline erbjöd heldagskurs för de som ville, för 425 kronor + material! Anmäl dig om du är intresserad, telefonnummer 0393-123 22!!!!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!