Blodgivningen!

Så var jag då och lämnade blod i går, sköterskan Agneta tyckte jag verkade svårstucken! Hon hittade trots allt det vanliga blodkärlet, det rann lite långsamt men fullt tillräckligt ändå! När jag satt där så kom vi att prata om hur många blodgivningar jag utfört! Detta var den 44:e gången jag lämnade blod!!! Jag sa till personalen att de ska påminna mig om två år, när det är 50:e gången. Då lär det vara dags att fira jubiléet, eller hur?

I dag har jag och Linus, svärmor och en av svärmors grannar varit på vår första julmarknad för i år! Det du, Cariina! Den pågår denna helgen i Åminne, som ligger ca åtta kilometer söder om Värnamo! Vad julgrejer de hade där! Plånboken lättade betydligt under besöket, jag köpte bland annat "Slottsglögg"! Den var av annan kvalitét än "Blossa"!!! Tre flaskor blev det, så det klarar jag mig på i år i alla fall!

Stenugnsbakat bröd, salmbärssylt och marknadskarameller blev det ju också, naturligtvis! Nu kan julen komma när den vill!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Tack för tipset. Det verkar ju vara en jättebra sida. Dock verkade det vara lite dyrt, så till sommaren får det nog bli isf. Men jag ska absolut ha den i åtanke. =)
Anonym sa…
Du har blivit utmanad! Läs min blogg.
Annanann sa…
Vanja, jag har läst din blogg! Glöm det!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!