Hjälpsamma medmänniskor!

Jag läste i tidningen häromsistens om en kvinna, som vid uppnådd pensionsålder inte längre fick betalt av kommunen som anhörigvårdare! Kvinnan bor i samma hus som sin mamma och fick alltså inte längre betalt av kommunen för att hjälpa mamma! Nähä, om jag bor i samma fastighet som någon släkting, så kan jag lova att jag hjälper till utan att Kommunen betalar mig för det!

Men hallå, alltså! Vi har klippt gräset åt grannen sedan hon blev änka för åtta - nio år sedan! På vintern skottar vi snö när det behövs! För gräsklippningen betalar hon oss med EN folköl. Skulle hon inte ha folköl hemma så får vi en 33 cl lättöl. Hon vill gärna lämna något för besväret!

Göran har haft hennes garage till motorcyklarna några år, det vill hon inte ha betalt för så det jämnar nog ut sig! Vi har inget släktskap med henne överhuvudtaget! Nu har ju Göran fixat mc-garaget så att han i fortsättningen inte kommer att använda hennes garage, men eftersom hon är omkring 86 år gammal så kunde vi inte räkna med hennes garage så länge till!

Nu har hon fått lägenhet på seniorboendet, jag hoppas att hon kommer att trivas där! Poängen i mitt resonemang är: Försök att hjälpa till, även om inte du får något anhörigbidrag från kommunen, det mår man bra av!

Vanja, bara så att du vet, än står det inte fegis i pannan på mig! Jag tror att de fega är de som inte vågar stå för sina åsikter!

Kommentarer

Anonym sa…
Nej, jag sover lite för djupt på nätterna för att orka masa mig upp ur den varma sängen och rota fram stämpeln ur gömmorna och den svarta latexninjadräkten och sedan bryta mig in i erat hus... lite för lat och bekväm för det, oxe du vet... ;)
Annanann sa…
Okej, själv är jag kräfta om det har någon betydelse!
Anonym sa…
Ja, omhuldande och kärleksfull :)

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!