Kedjebrev!

På förekommen anledning vill jag bara en gång för alla slå fast: Skicka inte kedjebrev till mig. Jag kan möjligtvis sända vidare sådana som handlar om "rosa bandet" eller liknande, men inget annat! Jag skiter fullkomligt i om jag hotas av sju års olycka, digerdöden eller något annat! Om det känns viktigt för den som skickar brevet till mig, så meddelar jag möjligtvis avsändaren för att denne ska få en möjlighet att hitta någon annan mottagare!

Och Vanja, jag tänker inte besvara din utmaning heller. Sorry, det strider mot mina principer (ha ha)! Jag är inte speciellt skrockfull av mig, jag går där det passar mig och råkar det vara under en stege så må det vara hänt! Jag spottar inte efter svarta katter, pengar och nycklar läggs vanemässigt på bordet!

Svärmor däremot skulle aldrig få för sig att lägga pengar på bordet, hon tycker inte om när man går på varsin sida av stolpar eller pelare (då kan man tydligen bli osams) och hon har lite andra skrockgrejer för sig också! Sedan kan hon bli väldigt upprörd när det står i tidningen att i Afrika våldtar hivsmittade män småflickor, eftersom man kan bli botad från hiv om man har sex med en oskuld. Skrock är skrock, eller hur???

Kommentarer

Anonym sa…
Då vet du vem som varit och besökt dig på natten när du en morgon ser dig själv i badrumsspegeln och har fått ett visst ord stämplat i pannan ;) Kram
Annanann sa…
Kul, står det om det i Aftonbladet då? "Ann Brorson svarade inte på utmaningen, så nu får hon gå resten av livet med "FEGIS" stämplat i pannan"!!!

Som hon Mc Cain-supportern som påstod att en rånare efter att han rånat henne vid bankomaten, ristat in ett B, för Barak Obama, på hennes kind! Hon är nu anmäld för "falsk angivelse" eller liknande!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!