Pilflätning hos Vuxenskolan

I går var det kurs i pilflätning. Den här gången flätade vi korgar. Korgflätning är bra, för har man några aggressioner så får man ta ut dem på korgarna! Man flätar två till tre varv, sedan tar man ett metallföremål och slår på flätningen, mellan stagen, för att få en tät flätning! Denna veckan är det alltså ingen risk att jag slåss;^D

Nåväl, åtta timmars pilflätning känns i kroppen, jag har domningar i tummen och träningsvärk i armarna! Caroline som håller kurserna måste vara väldigt stark, hon arbetar med detta för jämnan!

Mina alster då? Otroligt nog kom jag ihåg kameran, jag kom dessutom ihåg att använda den. Därför kommer det i slutet av texten förhoppningsvis finnas bilder (om jag kommer ihåg att lägga in dem)!

Ni som funderar på att fläta pil, anmäl er till en kurs och testa på! Det är jätteroligt! Vill ni kolla in Carolines hemsida så är den: http://www.tuddabo.se/, jag kommer att länka till den här på bloggen!


Bilderna:

Här ser det ju ut som vi spelar plockepinn, men det är början till en korg, som har handtag integrerade i kanten!

Detta är samma alster, uppflätad ca tio varv.


Nu har jag bytt färg på pilen, dessutom är det en annan flätteknik, två framför och två bakom! Detta är en typ av "kimning"!


Min korg är färdig för användning!

Jag gjorde dessutom en konformad korg, för att använda som ljuskorg med en glasljuslykta i!

Hälsningar till Skogsmullen från Caroline, hon vill gärna prata med dig! Om du har möjlighet så kan du väl ringa till Caroline, hon skulle skicka dig ett SMS också!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!