Wow, vilken dag!

Jag började dagen med att åka till glasmästaren, jag kom dit vid nio-snåret. Jag räknade kallt med att han skulle vara där då, frukost ni vet! Det stämde, han satt och tuggade sin macka när jag klev in, dessutom lämnade han bordet och hjälpte mig med mitt ärende! Jag hade lovat Göran att fixa täckglas till hans stooora akvarium. När jag ändå var där så fixade jag en ny spegel åt gojan också! Glasmästaren lovade ringa när mina glas var färdiga, jag hade lite bråttom för jag skulle på massage!

Klockan kvart över nio skulle jag vara på plats hos LC Friskvård i Vaggeryd. Först skulle jag testa IR Resonans-behandling, kolla in länken här för att se själva vad det är: http://www.stillasinne.com/resonans.php.

Efter denna förberedande behandling så fick jag gå upp en våning, iklädd morgonrock, för att bli masserad av Linda. Det kändes naturligtvis, det gör det alltid, men både hon och jag upplevde att hon kom ner på djupet i musklerna fortare. Sedan avslutade hon behandlingen med en ny maskin hon skaffat, en lasermaskin som behandlade riktigt "på djupet". På det hela taget så känns det nästan som om jag varit på Spa!

På eftermiddagen ringde glasmästaren för att tala om att jag kunde hämta min beställning, jag hämtade glasen och spegeln, det kostade mig den enorma summan av fyrtio kronor!

Jag skulle till fiskbilen, men eftersom den inte kommit än, så gick jag upp med Emils spegel. Den sitter som "stänkskydd" på sidan av buren i stället för klarglas, han fick den gamla av oss för ganska många år sedan när ursprungsglaset spruckit. Sedan har ju olyckan varit framme med den spegeln, antagligen har den pajat på väg mellan Mullsjö och Kölingared (landet). Svärmor har ju tejpat den ett oräknerligt antal gånger, Emil har sedan "otejpat" den nästan lika många!

Jag avlägsnade den tejpade spegeln och lade den på Emils köksstol (ja, han har en egen stol). Emil satt och tittade på den, bredde ut stjärtfjädrarna, lyfte tofsen och verkade ganska skärrad! Han märkte inte ens att jag hade satt dit en annan spegel på buren, det ska bli roligt att höra hur han reagerar på den när han ser den! Han är nog en snäll pippi idag åtminstone!!!

Kommentarer

Anonym sa…
"Tur" att du inte har något jobb att sköta för tillfället;)
Anonym sa…
Det var inte meningen att va anonym! Klickade fel!
Annanann sa…
Jag hade faktiskt hellre jobbat, och tagit det här spa:t som avslappning efter jobbet!
Anonym sa…
Vet jag väl!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!