Bacon!

Gillar du bacon som dryper av fett, så kan du sluta läsa direkt, det vill inte jag ha! Idag har jag stekt bacon och potatisbullar till kvällsmat, är det lördag så är det! Egentligen var jag sugen på grillade revben, men det var slutsålt på affären när jag kom dit. Jag gick väl tre varv sådär, medan jag funderade på vad jag skulle äta i stället. Då kom jag på att jag hade överblivet potatismos i kylen (ingen hund här, Vanja), så jag köpte bacon och bestämde mig för att göra potatisbullar med stekt bacon till.

Baconsorten jag köpte var i mellanprisklass, inte det dyraste men heller inte Euroshopper, det blev Tulips. Det är inte ofta nuförtiden, som man lyckas köpa så magert bacon att det bränner fast i stekpannan! Jag fick ju ta fram smörpaketet för att få lite fett att steka i. Att det dessutom var otroligt gott får man ju inte glömma. Jag kan verkligen rekommendera detta bacon, om du som jag vill ha köttigt bacon. Sedan avslutade jag matlagningen med att steka potatisbullarna i smörresterna i stekpannan, mums!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!