Fjäsk!

I slutet på förra veckan köpte vi tekakor från Skogaholms, Markus och jag! Jag frågade sönerna (ja, båda var hemma) hur tekakorna smakade. De duger väl, svarade de, men de du bakar är mycket godare!

Vad gör en mamma som får höra något sådant? Ja, naturligtvis bakar hon tekakor. Så, tekakorna jag har gjort idag tar säkert slut ganska fort, även om inte Linus är här nu. Han kommer på torsdag eller fredag, han visste inte säkert vilken dag det blir. Nu ska han vara här några veckor, hans LIA (lärande i arbete) börjar på måndag i Nässjö. Först två veckor på bangården, sedan fyra veckor på tåg!

Ja, det var ju tekakorna jag tänkte berätta om, jag lägger ut receptet på receptbloggen alldeles strax, så kan ni göra dem själva. Skrädmjölet som jag bakar med är en värmländsk specialitet, men finns hos välsorterade Ica-handlare, åtminstone i Jönköpingstrakten!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!