Ingen godistillverkning i morgon!

Ja, så blir det alltså! Irene kunde inte komma och vara med oss och göra godis i morgon, hennes förstfödde åker på en tremånaders tripp till USA på tisdag! Det skulle komma släktingar och vänner och ta farväl och önska honom lycklig resa. Troligtvis blir det en ström av människor hela helgen. Jag tror att det var någonstans i Texas han skulle till, för att jobba på en ranch. Är man en av de bästa i Sverige på Westernridning så är det väl ett ypperligt tillfälle att förkovra sig. Då vill jag passa på att önska lycklig resa på det här sättet!

Vad ska jag då hitta på i morgon? Ja, säg det, med lite tur (för mina läsare) så sitter jag här och bloggar, annars kanske jag gör lite godis i min ensamhet, när pojkarna har åkt till Staan för julklappsinköp (lycka till i trängseln).

I går var jag på badhuset, det skulle vara en liten lucia där, tyvärr hade hon fått lunginflammation så luciatåget var inställt. Jag såg ju en lucia på morgonen, en lite större tjej i luciatåget som Fenix hade i Byarums kyrka! Det var väldigt stämningsfullt och det var väldigt skönsjungande tärnor och stjärngossar.

Svärmor hade varit på lussekaffe på seniorboendet, där var Asta, en släkt-i-släkting till mig, lucia! Svärmor hade vunnit en chokladkartong på någon utlottning som de hade så hon var nöjd!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!