Inspirationskväll!

I går var jag på så kallad inspirationskväll på Acleja blomsteraffär här i Vaggeryd. Christer som äger affären visade hur man kan arrangera buketter med kvistar, blåbärsris och annat kul. Det var utlottning på entrébiljetten, men jag vann naturligtvis inte. Inte på lotterna som jag köpte heller, men det är väl så det är här i livet!!!

I dag har jag och Markus varit i Staan. Först handlade vi i lite olika butiker, till Markus rum så blev det en ny adventsljusstake eftersom han har fått jordade uttag i sitt rum, förra året hade han en ojordad ljusstake från 70-talet men den kan han alltså inte ha längre!

När vi shoppat oss upp mot Ekhagen, sista affärsstoppet var Eko-hallen, så åkte vi för att heja på laget i vårt hjärta. Tyvärr hjälpte det inte hur vi hejade, det var nog inte B-laget utan C-laget som stod uppställt på isen. Det stod i matchprogrammet att Hv ville vinna matchen, men det verkade inte sant.

När vi, tidigare under kvällen, gick ut från en butik så kände jag doften av färskt trä. Ni vet, den där doften som man känner när man går in i träslöjden i skolan, och då kom jag på den ultimata doften på doftljus. Tänk er att tända ett doftljus och det börjar lukta träslöjd, det vore väl något i alla fall? Jag vet inte hur man ska isolera den doften för att få in den i doftljuset, men jag gillar tanken!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!