Kalla mig gärna bakåtsträvare,

för när det gäller köttfärsen som säljs i butikerna så vill jag ha butiksmalen färs! De här trågen med fastsvetsad plast som lock, lockar mig inte. Dessutom är de förbestämda till 800 gram eller så, man kan inte stå och plocka genom sortimentet för att hitta den mängd man vill ha. Man får helt enkelt vilja ha den storlek som det passar storproducenten att packa köttfärsen i! Nä, jag köper Icas eller Konsums butiksmalda färs, även om den råkar vara något dyrare. Jag vet inte heller om jag vågar lita på den skyddande atmosfären som färsen är förpackad i, för att hållbarheten ska klaras i två veckor?

Nu är det snart dags att göra julköttbullar, så jag hoppas att butikerna servar mig med den färs som jag vill ha!

Kommentarer

Anonym sa…
Det är intressant att läsa det du skriver så snälla skriv varje dag om du kan.Kramar från snövita Luleå.

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!