Lite smått och gott!

Den här veckan har bara försvunnit, känns det som! Jag satt här i tisdags och skrev, och nu är det redan fredag! Tandgnisslandet på nätterna gör att huvudet värker på dagarna, men förhoppningsvis blir jag snart av med hostan så att jag kan använda min bettskena igen. Göran brukar fråga vilket lag jag spelar i, när jag tar på bettskenan, men det är sånt man får bjuda på. Faktum är att jag gnisslar och tuggar på nätterna, så min förra skena högg jag av häromåret! Göran har föreslagit att jag ska använda aluminiumfolie, han är övertygad om att jag låter bli att gnissla tänder då! Nåväl Ulla, där har du min förklaring varför jag inte har skrivit varje dag, det får heller inte bli ett påhäng för då kommer jag inte på något att skriva om.

I morgon ska jag iallafall till Hok och baka Upplandskubb med Kristina, på söndag ska vi nog göra julgodis här hemma, jag och två kompisar. Jag vet inte riktigt vad det blir, men jag har polkagrisar hemma så det kanske blir Polkagrisknäck. Marängfudge, ja just det receptet som du ännu inte fått Vanja, blir det troligtvis också. Det är lite lustigt med marängfudgen, för när man lyckas med den så det blir fina rullar att skära skivor av, så smakar den inte riktigt lika gott som när den blir som kola. Som kola blir den när man gör sockerlagen lite för varm, då blir den dessutom kompaktare så det blir inte lika mycket av den helt enkelt. Jag funderar på om jag ska göra en "misslyckad" sats, Göran gillar den sådan!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!