Minne!

Jag har köpt mig en 8 GB minnepinne (USB-minne), för jag har ju lite problem med att minnas saker! Det hjälper inte! Det är ju så, för att minnepinnen ska fungera, så måste jag via datorn lägga in det jag vill minnas! Problemet är att när jag sitter vid datorn så har teflonminnet redan gjort sitt. Det är ju likadant med den här bloggen, jag kommer inte ihåg vad jag tänkt skriva, så då sitter jag här och svamlar om något annat.

Det vita, äckliga, som kom nerrasande på oss i fredags har nästan smält bort! Jippi!!! Nu räcker det, tycker jag! Det blir bara halt och eländigt, folk här i småland klarar inte av att köra bil i eländet. Markus och jag blev omkörda på hemväg från Staan i fredags, vi låg bakom en lastbil för det var så mycket modd i omkörningsfilen att jag helt enkelt inte vågade köra om. Då kom det en Volvo, hade antagligen nya vinterdäck eftersom han trodde man kunde köra som om det var barmark! När han kört om oss och var på väg att köra om lastbilen, så fick han fyrhjulssläpp på Volvon! Då var han inte så kaxig längre, blinkade till med bromsljuset för att jag skulle se att han ville in i filen, framför mig! Jag förstår inte detta. Innan lagen om vinterdäck kom så hade jag alltid sommardäck, året om. Det handlar bara om att anpassa farten. Det är så många som tror att vinterdäcken klarar allt, då är det bättre att köra på sommardäck och veta vad man gör.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!