Äntligen julgodis!

Nu har vi gjort årets julgodis, jag tjuvstartade i går med knäcken, en sort med hackad sötmandel och en med polkagrisar i. Den med polkagrisar var en liten besvikelse, jag trodde att krosset skulle hålla ihop så det blev som bitar av polkagris när man tuggade knäcken. Det blev det inte, men god blev den i alla fall.

I dag har jag varit hos Lasse och Anne-Lie och gjort julgodis. Jag gjorde två sorters fudge, choklad och maräng. När marängfudgen vispades så trodde jag att jag fått sockerlagen för het, det såg ut så i början. Trots detta så blev den perfekt, den smälter i munnen som smör. Chokladfudgen ser häftig ut när man vispar den, det ser ut som om den glider runt i bunken, jättegod blir den också i alla fall. Anne-Lie gjorde inte sin kola som hon brukar göra, så jag ska leta upp det receptet och göra den själv istället! Det blir i vilket fall som helst inte idag!

I morgon firar vi vår 19 bröllopsdag, jag vet inte om vi ska åka till Staan eller vad vi ska göra. Vi brukar ju gå ut och äta något, men eftersom Markus inte är hemma så kanske vi ska ta med oss Linus och käka asiatiskt i Skillingaryd! Det är alltid trevligt att åka dit och äta, men jag vet inte säkert vad vi hittar på!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!