Virkning för synsvaga;^)

Ska ni börja virka, så tänk på att när man virkar i svart så behöver man ordentlig belysning! Jag funderar på att virka handledsvärmare till svärmor, men för att vara säker på mönstret så gör jag till mig själv först. Jag köpte ett pysselgarn som var tillräckligt tunt för att virka med nål 2½, ett nystan av vardera rött och svart. Detta ribbvirkas på så sätt att man byter färg varje varv, och låter det andra garnet följa med i virkningen. Just nu vet jag inte hur många gånger jag fått göra om, det är hopplöst att se maskbågarna på föregående varv, särskilt det svarta varvet! Jag virkar med nedtag i bakre maskbågen och sitter och kisar för att se så jag gör rätt.

Tanken var att jag skulle virka i det svarta till svärmor också, men den tanken har jag övergivit nu! Ska jag göra det så blir det inte någon julklapp till i år åtminstone, då får det läggas i samlingen med långtidsprojekt. Långtidsprojekten har en förmåga att blunda när man passerar dem, så man slipper ha dåligt samvete. Problemet är bara, att man får dåligt samvete varje gång det kommer något nytt till samlingen! Eller så blir det som det brukar bli här, när lusten faller på så har mönstret försvunnit! Jag var inne hos "Mimmis" i dag och köpte ett nystan mörkgrått av samma garntyp, tidigare har jag köpt ett ljusgrått som jag tänkte ha ihop med det svarta egentligen.

Detta innebär att det blir ribbvirkade handledsvärmare i två grå nyanser, dessutom så ska man virka små ringar att ha runt kanten. Dessa ringar ska prydas av pärlor i någon snygg nyans, tro nu inte att jag har pärlor som passar. Nä, pärlorna jag har hemma är det tyvärr alldeles för små hål i, så jag får köpa nya i morgon när jag och pojkarna ska till Staan och kolla Hv-matchen i Europaligan.

Kommentarer

Anonym sa…
En sak är då säker att du är duktig.Kram från Luleå.
Annanann sa…
Tack snälla Ulla! DEt där med att skriva varje dag, det är ett problem med det! Jag kan ha många olika saker som jag skulle kunna skriva om, men när jag sitter framför datorn så har de "blåst" bort!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!