Dagens meny på Bruksgatan!

Idag har vi ätit söndagsstek med gräddsås, kokt potatis och rivna morötter! Det är väl egentligen sååå 70-talet, men båda pojkarna uppskattar menyn!

När det gäller morötterna, så har jag försökt att hålla koll vad jag köper för sort, det är inte lätt för hittar man en som man gillar, så finns den inte i butiken nästa gång jag ska köpa morötter! Senaste gången jag gjorde morotsinköp, denna veckan, så blev det en sort som heter Bently. Jag hade några gamla (sort: Nipomo) att skala, sedan tog jag fram av dessa Bently. Den första jag skalade såg lite konstig ut, i färgen. Den var orange i skalet, men när man kom in lite i den så var den blodröd. Det var iallafall bara en sådan, efter vad jag såg nu åtminstone!



När jag rivit dem så såg man tydligt hur röd den var (korsning med rödbeta eller), det framgår ju ganska tydligt av bilden också! För säkerhets skull så blandade jag runt lite, för att det röda inte skulle synas så väl!



Jag tycker själv att det lyckades ganska bra, de rivna morötterna tog slut och det var gott!

Jag funderar faktiskt på att notera vad jag köpt för sorts morötter och vad jag tycker om dem. Problemet är bara att jag glömmer bort att göra dessa anteckningar! För den goda sakens skull, så kan jag notera här, att Nipomo är väldigt smakrik, Bently kan jag inte riktigt uttala mig om än eftersom jag blandade dessa sorter idag!

Kommentarer

Anonym sa…
Jag vet inte om det bara är tillfälligt, men det finns ingen länk att klicka på för att kunna följa din blogg... :/

Har du sett vad det tickar på i din feedjit? ;)
Annanann sa…
Det var konstigt att du inte får någon länk att klicka på för att följa bloggen, när jag öppnar min sida så står det, på översta raden: Bloggintresserade (0) medan andra raden är "klickbar". Fungerar det inte så vet jag inte vad det är för fel för jag kan själv klicka på den! Jag tycker däremot att det vore lite förmätet av mig att följa min egen blogg!

Och, jaa, jag har sett vad det tickar på, tack för tipset!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!