Det måste varit tankeläsning!

Jag funderade över, vid förra inlägget, att lite snyggt tigga till mig en gädda. Det är länge sedan vi åt ugnsstekt gädda och plötsligt blev jag störtsugen på det! Som vanligt så glömde jag lägga till det snygga tiggeriet i inlägget, men dröm om min förvåning när det ringde på dörren här framåt kvällen och Rasmus, brorsans son, stod med en gädda i handen och undrade om jag ville ha den!

Jag tror att han gillar att komma till mig med gädda, sådana leveranser uppskattas på Bruksgatan, i morgon står det ugnsstekt gädda på menyn!!!

Orsaken till att jag fick sådan längtan efter gädda är antagligen den kyla som råder på småländska höglandet, som ni ser här ovan så har jag lyckats länka vårt lokala väder till min blogg. Då behöver jag inte lämna datorn för att kolla utetemperaturen heller, utan jag lämnar den enbart för att "peta in en pinne i brasan". Ni som känner mig och har varit hos oss, vet ju att vi eldar med ved i en kökspanna. Denna är väldigt bra att ha, men man får inte få spunk av lite skit i hörnen. Ved skräpar ju som bekant.

Jag träffade en "gammal" kompis, hon bor i Hyltebruk. Hennes tumme var bandagerad rejält, hon och hennes man eldar också med ved och hon har lärt sig hur man inte ska göra iordning "tänneved"! Hon hade lyckats sätta yxan i tummen när hon skulle spänta ved, tur att yxan gled åt rätt håll annars hade hon haft svårt att hålla veden i fortsättningen!!!

Kommentarer

Anonym sa…
På tal om tummen så hade jag en lumparkompis som saknade vänster tumme och han var en hejare på att spänta ved!
Nej det var tur att det gick bra!
Anonym sa…
Just i ditt fall vet jag inte, Ann, för det borde stå Vaggeryd, men i vårat fall bor vi på olika platser varje gång vi drar igång modemet. (Vi stänger av det över natten och under arbetsdagarna) Idag bor vi Knäred, imorgon bor vi Örnsköldsvik t.ex, du kan kalla oss Taikon.
Det har med vart operatören hämtar sin information från, eftersom vi har mobilt bredband. Av dem som jag känner till, som kommer och besöker mig frekvent så är det bara två som inte platsen stämmer för och det är du och mamma. Hon bor allt som oftast i Luleå. De andra stämmer bra, då jag vet vart de flesta forumkompisar håller till i landet.

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!