En favoritsysselsättning!

Idag har jag utfört en av mina favoritsysselsättningar, jag har gräddat våfflor (efter mammas recept). Gottigottgott!!! Jag vet faktiskt inte, ifall jag ska annonsera det här på bloggen, i förväg?! I och för sig så får jag kanske göra större sats smet, men det är ju ganska trevligt med gäster, också! I dag gjorde jag "bara" en halv sats, Markus tyckte nog att det var lite snålt tilltaget! 7,5 dl mjölk, 7,5 dl mjöl, 25 g jäst, 2 ägg, ½ tsk salt och 2 msk smör. Till 5 normala personer är denna sats (nästan) för stor, men inte till oss. Göran är inte så svår på våfflorna, men vi andra!!!

Gott var det i alla fall, med sylt men utan grädde!

Svärmor och jag har varit på kyrkogården idag, vi tände ljus i minneslunden och sedan gick vi ner till mammas grav och tände ljus där också. Jag köpte en ny gravlykta till hennes grav, den gamla, fula ställde jag bakom stenen så länge, Jag tror att Sven köpte den för sju år sedan och den såg inte så fräsch ut längre! Jag vill inte slänga den utan att han vet om det så den får väl stå där till sommaren!

När vi varit vid mammas grav gick vi upp till pappas grav också, där satte jag dit en gravlykta i november någon gång. Jag köpte en med lite fasetterat glas, i den satte jag i ett batteridrivet ljus (20 kronor på Rusta). Veckan efter att jag satt dit det ljuset, så var batterierna slut. Jag tog hem det, satte i batterier från IKEA, och satte det på kyrkogården veckan efter. Nu har detta batteriljus stått och lyst för pappa i TRE veckor!? Varje gång vi är på kyrkogården så har jag med batterier, för säkerhets skull. Varje gång bär jag hem dem igen! Det har gått så långt att jag kollar vad det sitter för batterier i ljuset, ifall det är någon som driver med mig! Det är i alla fall fortfarande IKEA-batterier inuti!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!