Jag har dansat

ut julen! Inte bokstavligt men ändå! Kan ni tänka er, min gran barrar i år! Ni kanske inte tycker att det är konstigt, men med tanke på att det är en plastgran så är det ganska irriterande. Den är ju inte så gammal, vi köpte den på OBS! stormarknad det år de öppnade på A6. Hade A6 tjugofemårsjubileum nu, annars så är det i faggorna i alla fall! Vi hade den granen i flera år innan Linus föddes, det vet jag säkert! Kostnaden för att köpa granen var knappt 400 kronor, ganska mycket pengar då men den har väl betalt sig! Problemet är att om vi ska köpa ny plastgran så ska den se hyfsat naturlig ut, de här som säljs nu för tiden ser verkligen plastiga ut. Jag har fått ett argument till, förutom min allergi, varför man ska köpa plastgran istället för naturgran. Det är ett naturslöseri att ta in en levande gran, ha den inne i huset några veckor, tre på sin höjd, och sedan slänga ut den. Dessutom så är det mer ekonomiskt att köpa plastgran, du får ju en sådan för i stort sett samma peng som en "levande" gran! Det liv som är i den slipper du också, alla insekter och kvalster som kommer med granen in!

Jag har gjort något annat också, jag har ångrat mig vad gäller Telia. De påstår att det bara är nya bredbandskunder som får hemmabiosystemet, så då talade jag om att om vi inte får det så vill vi inte ha ip-telefonin heller. Det gick fortare att koppla bort oss från ip-telefonin än att koppla in oss, så nu har vi det gamla vanliga igen. Telia har så fruktansvärt dålig koll, så man tror inte att det är sant. Ip-telefonin kopplades in den 7 januari, då hade vi fortfarande inte fått något brev med pinkoden som behövdes. Jag hade ju ringt den 5 januari i ett annat ärende, då fick jag pinkoden muntligt!

Den 8 januari kom brevet, daterat 22 december, med pinkod, dessutom stod det att jag skulle verifiera inom 14 dagar från det jag mottagit detta brev, annars slutar det fungera. I brevet stod också att jag skulle verifiera senast den 5 januari? I dag fick jag en påminnelse att jag skulle verifiera iptelefonin. Detta brev var daterat 5januari, i det upplyste de mig om att det första brevet var avsänt den 19 december? Jag blir så trött på sånt här!

Nu håller vi iallafall på och tittar efter en annan bredbandsleverantör, Tele2 kollade vi på, men det går inte att beställa ADSL-bredband på deras hemsida, man kommer till en sida för bredbandstelefoni istället för bredband, kul för dom!!!!

Som ni förstår så har Telia "skitit i det blå skåpet", de tappar nog fler bredbandskunder än oss om de håller på så här!!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!