Kaxholmen,

har jag varit i idag. Först åkte jag för att köpa potatis hos Rudenstams, i deras gårdsbutik. Där fanns även äpplen och annan frukt, närproducerad cider (jag köpte svartavinbärs- och vitavinbärscider). Jag tyckte det lät spännande. En del godis och choklad hade de också. Rudenstams har öppet tio till arton, måndag till fredag, lördag tio till fjorton.

När jag varit där så åkte jag till min favoritmoster, Irma. Min kusin och hennes dotter var där också, jag fick läsa mamma Mu för Tora, en bok som antagligen kom när mina pojkar hade vuxit ifrån mamma Mu för jag hade inte läst den tidigare! Tora satt som ett litet ljus i knät på mig och pillade på min stickade tröja medan jag läste, sött!!!

Efter att vi fikat så gick vi ner i "arbetslokalerna", dvs där Irma har sina vävstolar. En ny väv var på gång, fina färger var det. När vi tittat lite på de olika varparna, så började jakten på knyppelmönster. Jag hade rätt, Irma, Rosengård är ett av de knyppelmönster jag har, dessutom var det en duk som du visade mig som jag har mönster till. Jag får nog visa dig min samling någongång, och höra vad du tror om den!!!

Jag har inte provat "knyppelplattan" i knyppeldynan än, men det gör jag senast måndag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!