Nytt på Bruksgatan!

Den 17 december beslöt jag och min man, att det är dags att överge Boxer! Tv-antennen som bråkar med oss kan väl kanske ha med saken att göra. Vi surfade in på Telias hemsida, där fanns ett paketerbjudande med bredbandstv, internet och telefoni. När vi läst genom erbjudandet så beslutade vi oss för att boka det! Bokade man senast den 17 december så skulle man få ett hemmabiosystem före julafton. Vi bokade det samma kväll, men att inbilla sig att det som står på internet är sanning, hur dum får man vara?

Det har fortfarande inte kommit, däremot har det kommit en trådlös gateway, en tvbox och en grej för bredbandstelefonen! Jag höll på i måndags kväll att försöka koppla in det, gatewayen var ju inga problem, men telefongrejen! Jag kopplade ihop allt, lyfte luren och det kom en telefonsvararröst som skulle kontrollera systemet. Alla installationer var riktiga enligt den. Sedan skulle jag knappa in telefonnummer och pinkod. Då körde det ihop sig lite, jag har inte fått brevet med pinkoden som jag behöver, jag ska dessutom ha trådlös överföring till tvboxen! Den har jag inte heller fått!

Det ska bli spännande att se hur lång tid av det nya året som hinner gå, innan jag får allt! Vår tremånaders gratisperiod på tv har däremot börjat löpa, jag vet inte om jag ska bråka med dem eller bara låta det gå, desto snabbare går min bindningstid över!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!