Här sitter jag nu!

Kollar genom bloggar som jag gillar att läsa, men det visar sig att ingen har uppdaterat sig på länge. Det var ju några dagar sedan sist för mig också, och när jag nu inte har något att läsa här så får jag väl skriva lite istället. Ute är det mörkt, Göran har gått till jobbet (han jobbar två nätter i rad nu, snälla ring inte mig).

Jag har varit på knypplingskursen, nästa vecka får vi sitta i en annan lokal för porslinsmålarna ska in i den lokal vi har utnyttjat hittills. Nu kommer vi att slippa källaren, med bridgespelande gubbar ovanför våra huvuden. Ni skulle höra hur det låter, man tror ju att bridge är en tyst hobby, men sitter man i källaren i Vaggeryds Folkets Hus när de ska dra igång så blir man rädd. Det skrapas och dras med stolar och bord över golvet i B-salen, ingen ljudisolering där inte. Det är så man lättar på stolen, så skrapar det. Förra veckan var Sonja uppe och sa till, men de skulle inte väsnas något! Det skulle behövas att vaktmästaren var där nere i källaren när någon möblerade om, för att han ska förstå hur det väsnas!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!